HABER 33 Reporter zaprojektowany przez Janusza Konkola z wykorzystaniem doświadczeń projektantów z Holandii i Niemiec .W wyniku tej współpracy powstał jacht motorowy przystosowany do odbywania długich podróży po wodach śródlądowych i przybrzeżnych. HABER 33 Reporter odznacza się wyjątkową zwrotnością – jest w stanie zawrócić w miejscu, nawet bez użycia będącego w standardzie steru strumieniowego. Jacht ten nie wytwarza dużej fali i odznacza się bardzo dobrą statecznością kursową. Gwarantuje bezpieczeństwo i komfort dla czteroosobowej załogi oraz wygodę dla siedmiu osób ponieważ wyposażony jest w 7 koi , jednak max może przewozić do 14 osób. Zbudowano go według klasycznych i sprawdzonych metod. Jest to wyjątkowo mocna konstrukcja. Dno kadłuba usztywnione jest solidnymi wzdłużnikami i dennikami tworzącymi bardzo wytrzymały ruszt denny. Zenza przystosowana jest do pomieszczenia zbiorników na paliwo, wodę pitną i brudną oraz fekalia o łącznej pojemności do 900 litrów. Dzięki przestrzennej, wysokiej i przeszklonej nadbudówce na Reporterze można prowadzić bardzo wygodne życie. Miłośnicy przyrody i pięknych widoków będą mieli okazję do smakowania się widokiem okolicy zarówno z pokładu jak i z bardzo dobrze oszklonej kabiny. Wyposażony jest standardowo w oddzielne 2 kabiny sypialne 2 osobowe ,kabinę sanitarną z WC morskim oraz z odrębnym prysznicem. Kambuz z dwupalnikową kuchenką, zlewozmywakiem oraz lodówkę. Oferowane przez producenta wersje to:
wypornościową - z silnikiem Diesla z linią wału o mocy do 38 KM pod podłogą w kokpicie.
wypornościową - z benzynowym silnikiem zaburtowym (o mocy od 9,9 do 60 KM i zwiększonej sile uciągu) w studzience.
ślizgową - z silnikiem stacjonarnym z przekładnią typu Z o mocy od 155-280 KM – dla tych, którzy cenią sobie prędkość i moc łodzi.
Dane techniczne:
Długość kadłuba | 10,10 m |
Długość KLW | 9,05 m |
Szerokość całkowita | 2,98 m |
Zanurzenie | 0,57 m |
Wysokość nad linią wodną | 2,32 m |
Waga jachtu | 3,2 t |
Wysokość w kabinie | 2,01 m |
Miejsc do spania | 7 |
Załoga max | 12 |
Silnik stacjonarny z linią wału | 21-38 KM |
Kategoria projektowa | C/B |
Nautica 1000 zaprojektowana przez Andrzeja Skrzata to barka na miarę XXI wieku. Nowoczesna, komfortowa i przyjazna środowisku - cicha, nie robi fali, silnik diesla spełnia wszelkie wymogi unijne dotyczące głośności i czystości. Jest bardzo wszechstronna, dzięki czemu można z niej korzystać pływając po jeziorach, kanałach i rzekach.
Jej największą zaletą to prosta lecz jednocześnie bardzo nowoczesna konstrukcja przyjazna szczególnie dla osób starszych oraz niepełnosprawnych.Posiada jednopoziomową część podpokładową (messa, kajuty, łazienka), kokpit dostępny od strony rufowej ze sterówką z pulpitem sterowniczym oraz miejsca do siedzenia i stolikiem, możliwość niskiego umieszczenia trapu,Nautica 1000 to bardzo udany kompromis łączący wszystkie założenia: funkcjonalność, przestronność i estetykę. Dlatego też barka ta adresowana jest dla prywatnych osób lubiących komfort i wygodę.
Dane techniczne:
długość | 10,00 m |
szerokość | 3,45 m |
zanurzenie | 0,63 m |
wysokość nad KLW | 2,95 m |
silnik diesel max. | 29 KM |
zbiornik paliwa | 200 L |
zbiornik wody | 400 L |
zbiornik ścieków | 400 L |
wyporność do KLW | 4 700 L |
balast | 400 kg |
ciężar transportowy | 3 750 kg |
załoga | 4-6 |
wysokość w messie | 2 m |
Jacht Omega Buster 800M to świetna konstrukcja do odbywania długich rejsów zarówno po wodach śródlądowych jak i przybrzeżnych. Sklasyfikowany w kategorii barek. Ergonomiczne zaprojektowanie pomieszczeń stwarza warunki niezwykle wysokiego komfortu . Podzielony na 3 części: część sypialną na dziobie oraz na rufie, spory salon dzienny predysponowany do spędza wolnego czasu (wraz kuchnią i łazienką) oraz dodatkowymi miejscami do spania. Gabaryty barki sprawiają, iż mogą pływać nią 4-6 osób w pełnym komforcie. Ważnym elementem sprawiającym jego poczucie jest min. wysokość w kabinie sięgająca do 1,95 m , nie ulega ona zmianie nawet w osobnym przedziale WC. Dodatkowo instalacja ciepłej i zimnej wody oraz pełnowymiarowe koje dzięki czemu poczujemy się naprawdę jak w domu . Na plus zaliczyć trzeba rozwiązanie umożliwiające ogrzewanie przestrzeni wewnętrznej, co zapewne znacznie wydłuży czas pływania o chłodne dni w miesiącach jesiennych i wczesno wiosennych . Konstrukcja typowo przeznaczona do rejsów turystyczno- rekreacyjnych, dlatego też sterówka, jak i kabina posiadają wmontowane duże okna zapewniające sporą widoczność otoczenia .Ich dodatkową zaleta jest zjawisko optycznego powiększenia przestrzeni wewnętrznej barki .
Dane techniczne:
Długość całkowita | 8,10 m |
Szerokość | 2,96 m |
Zanurzenie | 0,50 m |
Wysokość w linii wody | 2,66 m |
Wysokość w kabinie | 1,95 m |
Koje | 4-6 |
Kategoria CE | C |
Masa | 2500 kg |