Jachtserwis.pl - Portal Żeglarski - Ma_and_Pi https://dpmptsp.pareparekota.go.id/sdemo/
Strona główna
images/ban1pp.png

Ma_and_Pi

Artystyczne zdobienie przedmiotów

Okazjonalne niepowtarzalne ręcznie wykonane prace - nasze preferencje to tematyka związana z morzem.

 

Niemniej na życzenie klienta wykonujemy dowolne projekty i umieszczmy na dowolnie wskazanych objektach.

Technika wykonania to grafika zatopiona w podkładzie akrylowym. Oryginalnie wykonane wyroby z zachowaniem niepowtarzalnego charakteru pracy malarskiej tak jak i ona nie posiadają wystarczającej odporności na zmywanie. W celu dodatkowego zabezpieczenia konieczne jest lakierowanie lakierem bezbarwnym (mat lub popłysk).

Wyroby sprzedajemy w wersji nielakierowanej lub lakierowanej w zalezności od wymagań klienta.

 

 W ramach zlecenia wykonamy grafike lub wykorzystamy twoją po odpowiednim dostosowaniu .

 Poniżej przykładowe prace:

 

js1js2js3lh

satzbiorczyDSC 0059

 

 

Sortuj wg.:
orderby
Wyświetl:
Kategoria:
od
PLN
do
PLN
Komentarze (0)
30,00 PLN
Producent: Ma_and_Pi
Komentarze (0)
200,00 PLN
Producent: Ma_and_Pi
Grafika dostarczona przez klienta lub wykonana na zlecenie ( patrz wykonanie grafiki na zlecenie)
Komentarze (0)
150,00 PLN
Producent: Ma_and_Pi
Grafika dostarczona przez klienta lub wykonana na zlecenie ( patrz wykonanie grafiki na zlecenie)
Komentarze (0)
200,00 PLN
Producent: Ma_and_Pi
do formatu A4
Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support

Artykuły

BOATSHOW Łódź 2019

Opowieści o najciekawszych rejsach, podsumowanie regat i prezentacje akwenów – to tylko niektóre z punktów programu 21. edycji Targów BOATSHOW. Wspólnie z naszymi partnerami zaplanowaliśmy bezpłatne szkolenia, pokazy oraz spotkania...

Boatshow 2019 tap

W kręgach branżowych targi Boatshow uznawane są jako profesjonalne spotkanie firm przemysłu jachtowego z handlowcami krajowymi i zagranicznymi oraz odbiorcami indywidualnymi. Targi chętnie odwiedzają goście z różnych regionów Polski i zagranicy. Wpływ na to ma termin dający możliwość realizacji zamówień przed nadchodzącym sezonem, szybki dojazd z różnych miejsc w Polsce i Europie. Co roku wśród wystawców oraz zwiedzających znajdują się firmy i obywatele takich państw jak: Grecja, Chorwacja, Belgia, Norwegia, Niemcy, Ukraina, Rosja i Szwecja.

Wśród gości specjalnych targów są znani żeglarze, konstruktorzy jachtów oraz właściciele marin. Codziennie podczas Boatshow, w tawernie koncertują zespoły szantowe, organizowane są także prezentacje poświęcone ciekawym akwenom oraz warsztaty z nawigacji, meteorologii i bezpieczeństwa.

Program Targów Boatshow 2019

PIĄTEK - 15LISTOPADA

11:00
Oficjalne otwarcie Targów Sportów Wodnych i Żeglarstwa Boatshow 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:00
100-lecie Polskich Żagli
Scena Prezentacji - Hala Targowa


 

SOBOTA - 16 LISTOPADA

11:00
Warsztaty Nawigacji Elektronicznej
Możliwości i ograniczenia nawigacji elektronicznej na urządzeniach mobilnych
kpt. Grzegorz Pawlak
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

11:00
Spotkanie organizatorów Pucharu Prezesa PZŻ
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Kapitan Luk
KAPITAŃSKIE TANGO czyli relacje kapitana z załogą w rejsie morskim
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

12:00
Wręczanie nagród w Konkursie o Złoty Medal Targów BOATSHOW 2019
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:30
STS Fryderyk Chopin: chartery, rejsy z wolnego naboru, tall ship'y i Niebieskie Szkoły
STS Fryderyk Chopin / 3Oceans
Scena Prezentacji - Hala Targowa

12:45
Kłopoty Skippera
Kłopoty techniczne na jachcie - jak im zapobiegac i jak sobie z nimi radzić
kpt. Łukasz Kurpisz
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

13:30
Wręczenie nagrody Przyjaznego Kubryka Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Puchar Polski Jachtów Kabinowych
Scena Prezentacji - Hala Targowa

13:45
Wręczenie certyfikatów Mistrzowskich w Klasach Amatorskich
Polski Związek Żeglarski
Scena Prezentacji - Hala Targowa

14:00
ABC Elektroniczne środki wyzwania pomocy
Prezentacja i ćwiczenia praktyczne wzywania pomocy przez radiotelefon VHF z DSC
kpt Maciej Biechowski
Magazyn Jachting / Akademia Jachtingu
Sala konferencyjna (I piętro)

15:00
Rejs Odrą od źrodeł do ujścia
Wojciech Skóra
Scena Prezentacji - Hala Targowa


NIEDZIELA - 17 LISTOPADA

11:00
Wręczenie pucharów Polski
Klasa regatowa OMEGA
Scena Prezentacji - Hala Targowa

11:00
Zasady licencji i ubezpieczeń w Polskim Związku Żeglarskim
Projekt "Amatorska licencja zawodnika"
Komisja Żeglarstwa Śródlądowego PZŻ
Sala konferencyjna (I piętro)

Rejsy

Wyprawa Rosyjska Arktyka na Ziemi Franciszka Józefa

Autor: mat. pras. wyprawy

Po niemal dziewięciu dobach żeglugi, pokonaniu 1167 Mm przy wiejącym praktycznie stale z północy wiatru, w piątek 2 sierpnia wyprawa Rosyjska Arktyka 2019 szczęśliwie dotarła na archipelag Ziemi Franciszka Józefa. Pierwszym przystankiem załogi, zgodnie z planem, jest Cicha Zatoka (Tichaja Buchta) na wyspie Hookera.

 wyprawa rosyjska arktyka ziemia franciszka jozefa

W piątek rano w końcu zza chmur wyszło słońce, na morzu pojawił się pierwszy lód, a przed dziobem góry archipelagu Ziemi Franciszka Józefa. Po wejściu w pas wód terytorialnych Rosji, jeszcze przed wyspami, załogę przywitał dość gęsty pak lodowy dający przedsmak czekającej w najbliższych tygodniach przygody. Konieczność powolnego i uważnego lawirowania między lodowymi krami odsunęła nieco w czasie marzenia o obiecanej – przez czekających w zatoce Rosjan – prawdziwej rosyjskiej bani. Mijane lodowe tafle, w większości dość płaskie (chociaż zdarzały się i takie mające cztery metry wysokości) wzbudziły entuzjazm załogi, jednak prawdziwy zachwyt wywołało sunięcie wzdłuż klifowego czoła lodowca – pionowej, wysokiej na kilkadziesiąt metrów ściany lodu poprzecinanej licznymi szczelinami.

Powitanie wesołym lodowym labiryntem z wyspami na horyzoncie ukoronowane zostało osiągnięciem pierwszego celu – Cichej Zatoki. To tutaj w latach 1929 – 1958 nieprzerwanie działała rosyjska stacja meteorologiczna. Baza imienia G. Siedowa była pierwszą jednostką na archipelagu zaplanowaną i dostosowaną do stałego użytku. Liczba mieszkańców wahała się między 20 a 50. Co więcej, działała bez przerwy przez cały okres II wojny światowej! W 1931 r. doszło tutaj do ciekawego spotkania niemieckiego sterowca Graf Zeppelin, który odwiedził stację w ramach międzynarodowej wyprawy badawczej, z kotwiczącym sowieckim lodołamaczem Małygin. Od 1958 r., kiedy polarnicy przenieśli się do nowej stacji Krenkel na wyspie Hayesa, budynki zaczęły stopniowo podupadać. Kilka z nich wykorzystywano jako tymczasowe bazy ekspedycyjne, aż w 2011 r. Tikhaya (przejęta przez park) zaczęła być remontowana i dziś stanowi główną placówkę Parku Narodowego Rosyjska Arktyka na archipelagu.

Kapitan podsumował krótko: "Fajnie jest wrócić na najwyżej położony i najbardziej niedostępny archipelag w Europie".

Porady

Cumowanie burtą do kei

 

Zdarza się czasem ,że jesteśmy zmuszeni zacumować nasz jacht burtą do kei. Oto kilka wskazówek n co należy zwrócić uwagę decydując się na ten manewr.

Zasady ogólne, starajmy się podchodzić pod wiatr, jeżeli w porcie występuje znaczący prąd rzeki lepiej podchodzić pod prąd. Kierunek wiatru ma wtedy mniejsze znaczenie.

Przed podejściem należy powiesić odbijacze na burcie, którą zamierzamy cumować do kei, e warto zostawić jeden z nich w rękach osoby odpowiedzialnej za ochronę dziobu jeśli dysponujemy załoga. Do brzegu trzeba dopłynąć dziobem pod kątem maksymalnie 45 stopni, następnie łapiemy keję cumą dziobową i rzucamy cumę rufową którą wybieramy na polerze. Jeżeli posiadamy na wyposażeniu silnik stacjonarny lub silnik w studzience umieszczony tak, że struga wody od śruby działa bezpośrednio na płetwę sterową, można „dostawić” rufę zacumowanego jachtu, posługując się silnikiem. W takim wypadku należy wcześniej złapać poler kei szpringiem dziobowym. Następnie trzeba włożyć odbijacz pomiędzy burtę a keję, wychylić ster i wrzucić bieg „naprzód”. Przy dziobie zablokowanym szpringiem wychylony ster dostawi rufę do kei.

Podobny efekt można uzyskać, używając silnika zabutrowego na pawęży. Po wyrzuceniu na keję szpringu dziobowego, obracany obrócić silnik śrubą w kierunku na burtę przeciwną niż ta, którą cumujemy (podobnie jak płetwę sterową przy silniku stacjonarnym). Włączamy bieg „naprzód” na wolnych obrotach. Rufa zostanie dostawiona do kei.

Pozostaje zabezpieczenie jachtu do czego używamy cum (1)dziobowej i (4)rufowej. Dla zwiększenia poziomu zabezpieczenia jachtu dobrze jest też zastosować (2 i 3)szpring. To, czy użyjemy tylko cum czy cum i szpringów, zależy już od ustawienia jachtu względem wiatru i sąsiedztwa naszej łódki.

Liny cumownicze

Copyright © 2012-2024. All Rights Reserved.



-->