Artykuły archiwalne
- Szczegóły
Lagoon 450 to ultranowoczesny katamaran, jednostka najlepsza w swojej klasie, bijąca rekordy popularności wśród klientów zarówno indywidualnych jak i firm czarterowych na całym świecie. Tym bardziej cieszy nas fakt, że została doceniona i wyróżniona w Polsce. Katamaran ten polecany jest do żeglowania rekreacyjnego, rodzinnego również z dziećmi, wyposażony w sporo opcji poprawiających komfort żeglugi i przyjemność z mieszkania na jego pokładzie. Posiada bardzo nowoczesną sylwetkę, przepiękny design, a wykonanie w każdym detalu utrzymane jest na bardzo wysokim poziomie. Przewidziany w wersjach dla czarteru i armatorskiej, może być skonfigurowany w wersji od 3 do 5 kabin. Armator może tez wybierać z bogatej oferty opcji wyposażenia dodatkowego i stworzyć katamaran dokładnie odpowiadający swoim potrzebom.
Dane techniczne:
Długość | 13,96 m |
Szerokość | 7,84 m |
Zanurzenie | 1,3 m |
Waga | 15 500 kg |
Powierzchnia żagli | 134 m2 |
Zbiornik wody | 2x175 l |
Zbiornik paliwa | 2x500 l |
Silniki | 2x40 HP Saildrive diesel |
Kategoria CE | A:12; B:14; C:20; D:30 |
- Szczegóły
TARGI WIATR i WODA Warszawa 2013
Coroczne Targi Sportów Wodnych i Rekreacji WIATR i WODA które odbyły się w dniach 28 luty - 3 marca 2013 w Warszawie zgromadzą jak zwykle przedstawicieli branży oraz miłośników sportów wodnych i rekreacji z Polski i z zagranicy.
To już 25 - te targi .
Trochę historii.
Zorganizowane zostały po raz pierwszy w 1990 roku w Zegrzu. Rok później przeniosły się do Warszawy. W Centrum EXPO
XXI zagościły w 2002 roku. Od 2004 roku właścicielem Targów jest firma Yacht EXPO – spółka założona przez wiodące polskie stocznie, producentów, importerów, dystrybutorów osprzętu żeglarskiego i motorowodnego oraz firmę specjalizującą się w organizacji targów – Murator EXPO. Od 2005 roku organizatorem wykonawczym Targów jest spółka Murator EXPO. W roku 2004 Targi WIATR i WODA zostały przyjęte w poczet International Federation of Boat Show Organisers (IFBSO) uzyskując tym samym certyfikat jakości, którym może poszczycić się jedynie elita tego typu imprez na świecie. W 2006 roku w Sopocie po raz pierwszy odbyła się letnia edycja Targów WIATR i WODA na wodzie. Kolejne letnie edycje imprezy odbywają się w Gdyni – Żeglarskiej Stolicy Polski. Od kilku lat każdorazowo w Targach WIATR i WODA w Warszawie bierze udział ponad 400 wystawców z Polski i zagranicy i blisko 40 000 zwiedzających. To czyni nasze Targi jedną z największych imprez targowych w kraju i tej części Europy. Rangę Targów WIATR i WODA podkreśla również fakt przyznawania na nich najważniejszych nagród branżowych, w tym Nagrody Jacht Roku w Polsce (Polish Yacht of the Year), Gwoździ Targów WIATR i WODA im. Jerzego Fijki, Nagród Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych, nagród i wyróżnień PZŻ, PZMWiNW, WOPR i PTTK. Targi odbywają się przy tym pod patronatem najwyższych władz resortowych, uznanych organizacji i stowarzyszeń branżowych, przy wydatnej współpracy wiodących ogólnopolskich, regionalnych i branżowych mediów. W ciągu blisko 25 lat istnienia Targi WIATR i WODA gościły i wciąż goszczą największe gwiazdy sportów wodnych, olimpijczyków, zawodników regatowych, podróżników i odkrywców. Mało jest imprez targowych w Polsce, na których możemy z taką dumą prezentować ofertę polskich firm – znakomitych producentów zaawansowanych technologicznie wyrobów, które podbijają nie tylko europejskie ale i światowe rynki.
Spotkania, prelekcje, warsztaty i pokazy na Targach WIATR i WODA to już tradycja. Wzorem lat ubiegłych i w tym roku podczas czterech dni targowych odbyło się wiele interesujących wydarzeń dla miłośników sportów wodnych i rekreacji. W programie nie zabrakło pokazów ratownictwa, które na targowym basenie w sobotę na żywo prezentowali organizatorzy Akcji Społecznej „Bezpieczna Woda”. Tego dnia, pod okiem specjalistów z Centrum Nurkowego DIVE-CLUB można było zanurkować w targowym basenie. W sobotę magazyn „Żagle” zaprosł” na rozmowę o wielkim rejsie dookoła świata i książce Kpt. Tomasza Cichockiego. Na targowej scenie w niedzielę wystąpił Waldemar Heflich – redaktor naczelny magazynu „Żagle” porozmawiał z Kubą Strzyczkowskim o samotnym rejsie przez Atlantyk, z prezentacją Tall Ships Races – Szczecin 2013 wystąpli organizatorzy. Także w sobotę odbyło sie spotkania z podróżnikami i żeglarzami na które zaprosiło wydawnictwo G+J Książki. Monika Witkowska zaprezentowała książkę „Kurs Czukotka” o żegludze przez arktyczne morza a Anna i Krzysztof Kobusowie opowiedzieli o spędzaniu czasu z dziećmi nad i pod wodą.
Nasza ekipa również odwiedziła hale tarowe. Zapraszamy do obejżenia zdjęć sporządzonych podczas wizyty na "Wiatr i Woda 2013"
- Szczegóły
{jcomments on}NEWS Zbigniew Gutkowski na jachcie ENERGA. wraz z załogą zajął trzecie miejsce w klasyfikacji klasy CSA.
W regatach po raz pierwszy uczestniczył Polak Zbigniew Gutkowski na jachcie ENERGA. Zawody rozpoczęły się w 18.02.2013r poniedziałek i zbliżają się ku końcowi .Polak już przekroczył linię mety. Obecnie plasuje się na trzeciej pozycji w nieoficjalnej klasyfikacji ,dokładne wyliczenia otrzymamy po dopłynięciu do mety wszystkich uczestników. Nasz żeglarz za cel postawił sobie zajęcie jak najlepszej pozycji płynąc z małą bo 3 osobowa załoga ( Zbigniew Gutkowski, Maciej Marczewski i Bartosz Biliński ) w tym skomplikowanym nautycznie i taktycznie rejsie. Ilość wykonanych manewrów w trakcie dwóch dni porównał z trzema miesiącami regat Vendée Globe. Podczas żeglugi towarzyszył nam wiatr umiarkowany do silnego 10-30 węzłów. O trudnych warunkach może świadczyć to , że już na początku jedna załoga złamała maszt a w efekcie 9 jednostek na 53 musiały się ostatecznie wycofać. Pierwszy był trimaran Paradox czas 40 h 22 ` 52 `` do rekordu z 2009 zabrakło 11`47`` .Żeglarze pokonali trasę 600 mil , wokół 11 wysp. Różnice pomiędzy jednostkami niwelował zastosowany przelicznik TCF*.
*Przelicznik TCF (time corect factor) to pewna liczba ułamkowa, przez którą mnoży się rzeczywisty czas uzyskany przez jacht. Używa się go, gdy jachty biorące udział w regatach nie są jednakowe. Komisja regatowa ustala wówczas dla każdego jachtu indywidualny współczynnik, aby wyniki wyrównywały różnice pomiędzy poszczególnymi jednostkami.
- Szczegóły
Po 13 latach przerwy w legendarnych transatlantyckich regatach samotników OSTAR wystartuje nasz rodak. Kpt. Krystian Szypka na jachcie FARR37 „Sunrise”. Podąży szlakiem Krzysztofa Baranowskiego , Zbigniewa Puchalskiego, Kazimierza Jaworskiego czy Teresy Remiszewskiej. Start zaplanowany został na 27 maj 2013 .Projekt Szypkiego nosi nazwę „OSTAR for Dydek” dedykowany pamięci wybitnej zmarłej polskiej koszykarki Małgorzacie Dydek . Koszykarka odnosiła sukcesy w Europie i Stanach Zjednoczonych co jest znakomitym odniesieniem do trasy rejsu biegnącej przez Atlantyk do USA. Patronat nad startem polskiego żeglarza objął minister sportu i turystyki oraz Polski Związek Żeglarski . Wsparcia udziela również Pomorski Okręgowy Związek Żeglarski .OSTAR to jedne z najtrudniejszych regat . Odbywają się od 1960 r. co cztery lata. Zawodnicy startują na jachtach o długości od 25 – 60 stóp. Trasa Prowadzi z Plymouth w GB do Newport, Rhode Island w USA .Trasa ponad 3000 mil morskich czyli 5500 km po północnym Atlantyku . Śmiałkowie muszą się zmierzyć z przeciwnymi wiatrami , nieprzyjaznymi prądami morskimi ,mgłą i lodowatą wodą. Do chwili obecnej w OSTAR wystartowało 7 polaków .
Kpt. Krystian Szypka ( Bielsko–Białej) jest doświadczonym żeglarzem samotnikiem, m.in. trzykrotnie ukończył największe polskie samotnicze regaty pełnomorskie o puchar "Poloneza". W 2011 r. Sunrise Europe Challenge opływając w 20 dni Europę zachodnią z Gibraltaru do Świnoujścia. W 2012 roku bałtycki wyścig samotników – Bitwa o Gotland (ponad 500 mil non stop w sztormie).
- Szczegóły
Żeglarstwo Polskie
Historia żeglarstwa rozpoczyna się w początkach dziewiętnastego wieku kiedy to powstają pierwsze zastępy harcerskie zainteresowane uprawianiem żeglarstwa morskiego. Prekursorem jak i organizatorem takiej formy działalności był Józef Jakóbkiewicz który w latach 1917 pod skrzydłami Hufca Syberyjskiego zakładał zastępy harcerskie we Władywostoku i Charhinie . Ich członkowie w latach 1924-1928 na terenie półwyspu Helskiego organizują pierwsze szkolenia żeglarskie.
W 1919 Polska otrzymała mocy Traktatu Wersalskiego 147 km wybrzeża bałtyckiego co znacznie ożywiło działania naszych żeglarzy .W owym czasie Otton Weiland powołuje Stowarzyszenie Przyjaciół Żeglarstwa z siedziba w Charzykowie.